Digitalt styrerom i Adminflow

Digitalt styrerom i Adminflow

Posted by:
Stephen Øyhovden
on
July 17, 2022

Både daglig leder og styret har en rekke ansvarsområdet for å sørge for at selskapet drives ansvarlig og hensiktsmessig, samt at investorene ivaretas på en god måte. Det betyr at informasjon må flyte godt mellom ledelsen og styret, og at dette dokumenteres og lagres på en skikkelig måte. Et godt steg på veien er grundig styrearbeid, og i 2022 er det ingen grunn til å ikke løse dette digitalt.

Praktisk styrearbeid
Vårt inntrykk er at de fleste klarer seg med enkle løsninger for deling, signering og lagring – og det er nettopp dette vi har prioritert i Adminflow. Her kan du tilgjengeliggjøre dokumenter, be om gjennomlesning og kommentarer, samt be om signering (med Bank-ID) på de endelige dokumentene, som for eksempel en styremøteprotokoll.

Du kan alltid følge med på hvem som har gjort det du har bedt om, og vi (systemet) purrer automatisk for deg i intervallet du ber oss om. Det i seg selv er ikke så fantastisk, men det betyr at du slipper å printe, signere, scanne og sende dokumenter fram og tilbake på epost, eller å bruke (og kanskje også betale for) flere systemer.

Hvordan et digitalt styrerom kan modernisere og effektivisere styrearbeidet

Lagring og tilgjengeliggjøring
I tillegg til at du kan gjøre de lavpraktiske tingene rundt styrearbeidet på en enkel måte kan du også lagre dokumentene i Adminflow. Gjør du dette på en skikkelig måte har du alltid full kontroll på hvor den viktige formelle informasjonen ligger. Administrator, styret og andre du selv velger har alltid tilgang, uansett sted og tid – trygt og tilgjengelig.

Vi pleier å si at Adminflow er stedet for de ferdige dokumentene; styremøteunderlag, innkallinger, protokoller osv. Da slipper du å lete gjennom Disk, OneDrive eller datamaskinen din når revisor, regnskapsfører eller andre spør etter sentrale dokumenter.

Forbedringer i vente for styrerommet i Adminflow
Vårt styrerom brukes daglig av mange av våre kunder. Det betyr at vi kontinuerlig får tilbakemeldinger og innspill på funksjonalitet som hadde gjort livet lettere. Dette har vi samlet over tid, samt supplert med intervjuer med et utvalg kunder slik at når vi nå setter i gang med arbeidet med å bygge nytt styrerom skal vi klare å gjøre styrerommet enda bedre.

Blant annet gjør vi det enklere å kalle direkte inn til møter fra Adminflow, samt lar deg lage agendaer (og gjenbruke dem), organisere generalforsamlinger og strukturere styrearbeidet ytterligere. Vi gleder oss til å dele mer informasjon så snart det er klart.

For mer informasjon om styrearbeid se artiklenene her:
Hva er viktig å tenke på ved styresammensetning
Hvordan og hvor ofte bør man holde styremøter
Styrearbeid - Elektronisk signering

Du kan også være interessert i disse

November 11, 2021
Hvordan gjennomføre en aksjeoverdragelse

Aksjeloven regulerer overdragelse av aksjer dersom ikke annet er avtalt. Vi anbefaler uansett å inngå en kjøps- og salgsavtale for å sikre begge parters interesser.

Les mer
November 4, 2021
Nye funksjoner i Adminflow

Adminflow har fått nye funksjonaliteter. Blant annet ny rollefordeling i dokumentsenteret, transaksjonstyper og utbytte registrering

Les mer
October 26, 2021
Forkjøpsrett av aksjer

Hovedregelen i aksjeloven tilsier at øvrige aksjonærer har forkjøpsrett når en eller flere aksjer skal selges.

Les mer
October 19, 2021
Du kan spare mye i skattefradrag ved å investere i gründerselskaper

Visste du at det er muligheter for å få skattefradrag på deg personlig dersom du eller holdingselskapet ditt gjør investeringer i et oppstartselskap?

Les mer
October 13, 2021
Hvordan et digitalt styrerom kan modernisere og effektivisere styrearebeidet

Digitale styrerom lar deg håndtere alt du trenger før og etter hvert styremøte på én plattform. Slik blir styrearbeidet sikrere, enklere og mer effektivt for både styret og administrasjonen.

Les mer
January 11, 2021
Husk å holde investorene dine oppdatert

Det er svært lurt å investere litt tid i å holde investorene dine oppdatert på utviklingen i selskapet. Her kommer noen gode grunner til hvorfor du bør bruke tid på nettopp det.

Les mer
Stephen Øyhovden
September 30, 2024
5 min
Aksjer

Digitalt styrerom i Adminflow

Både daglig leder og styret har en rekke ansvarsområdet for å sørge for at selskapet drives ansvarlig og hensiktsmessig, samt at investorene ivaretas på en god måte. Det betyr at informasjon må flyte godt mellom ledelsen og styret, og at dette dokumenteres og lagres på en skikkelig måte. Et godt steg på veien er grundig styrearbeid, og i 2022 er det ingen grunn til å ikke løse dette digitalt.

Praktisk styrearbeid
Vårt inntrykk er at de fleste klarer seg med enkle løsninger for deling, signering og lagring – og det er nettopp dette vi har prioritert i Adminflow. Her kan du tilgjengeliggjøre dokumenter, be om gjennomlesning og kommentarer, samt be om signering (med Bank-ID) på de endelige dokumentene, som for eksempel en styremøteprotokoll.

Du kan alltid følge med på hvem som har gjort det du har bedt om, og vi (systemet) purrer automatisk for deg i intervallet du ber oss om. Det i seg selv er ikke så fantastisk, men det betyr at du slipper å printe, signere, scanne og sende dokumenter fram og tilbake på epost, eller å bruke (og kanskje også betale for) flere systemer.

Hvordan et digitalt styrerom kan modernisere og effektivisere styrearbeidet

Lagring og tilgjengeliggjøring
I tillegg til at du kan gjøre de lavpraktiske tingene rundt styrearbeidet på en enkel måte kan du også lagre dokumentene i Adminflow. Gjør du dette på en skikkelig måte har du alltid full kontroll på hvor den viktige formelle informasjonen ligger. Administrator, styret og andre du selv velger har alltid tilgang, uansett sted og tid – trygt og tilgjengelig.

Vi pleier å si at Adminflow er stedet for de ferdige dokumentene; styremøteunderlag, innkallinger, protokoller osv. Da slipper du å lete gjennom Disk, OneDrive eller datamaskinen din når revisor, regnskapsfører eller andre spør etter sentrale dokumenter.

Forbedringer i vente for styrerommet i Adminflow
Vårt styrerom brukes daglig av mange av våre kunder. Det betyr at vi kontinuerlig får tilbakemeldinger og innspill på funksjonalitet som hadde gjort livet lettere. Dette har vi samlet over tid, samt supplert med intervjuer med et utvalg kunder slik at når vi nå setter i gang med arbeidet med å bygge nytt styrerom skal vi klare å gjøre styrerommet enda bedre.

Blant annet gjør vi det enklere å kalle direkte inn til møter fra Adminflow, samt lar deg lage agendaer (og gjenbruke dem), organisere generalforsamlinger og strukturere styrearbeidet ytterligere. Vi gleder oss til å dele mer informasjon så snart det er klart.

For mer informasjon om styrearbeid se artiklenene her:
Hva er viktig å tenke på ved styresammensetning
Hvordan og hvor ofte bør man holde styremøter
Styrearbeid - Elektronisk signering

Du kan også være interessert i disse

Siste nytt: Vi holder deg oppdatert