Digitalt styrerom i Adminflow

Digitalt styrerom i Adminflow

Posted by:
Stephen Øyhovden
on
July 17, 2022

Både daglig leder og styret har en rekke ansvarsområdet for å sørge for at selskapet drives ansvarlig og hensiktsmessig, samt at investorene ivaretas på en god måte. Det betyr at informasjon må flyte godt mellom ledelsen og styret, og at dette dokumenteres og lagres på en skikkelig måte. Et godt steg på veien er grundig styrearbeid, og i 2022 er det ingen grunn til å ikke løse dette digitalt.

Praktisk styrearbeid
Vårt inntrykk er at de fleste klarer seg med enkle løsninger for deling, signering og lagring – og det er nettopp dette vi har prioritert i Adminflow. Her kan du tilgjengeliggjøre dokumenter, be om gjennomlesning og kommentarer, samt be om signering (med Bank-ID) på de endelige dokumentene, som for eksempel en styremøteprotokoll.

Du kan alltid følge med på hvem som har gjort det du har bedt om, og vi (systemet) purrer automatisk for deg i intervallet du ber oss om. Det i seg selv er ikke så fantastisk, men det betyr at du slipper å printe, signere, scanne og sende dokumenter fram og tilbake på epost, eller å bruke (og kanskje også betale for) flere systemer.

Hvordan et digitalt styrerom kan modernisere og effektivisere styrearbeidet

Lagring og tilgjengeliggjøring
I tillegg til at du kan gjøre de lavpraktiske tingene rundt styrearbeidet på en enkel måte kan du også lagre dokumentene i Adminflow. Gjør du dette på en skikkelig måte har du alltid full kontroll på hvor den viktige formelle informasjonen ligger. Administrator, styret og andre du selv velger har alltid tilgang, uansett sted og tid – trygt og tilgjengelig.

Vi pleier å si at Adminflow er stedet for de ferdige dokumentene; styremøteunderlag, innkallinger, protokoller osv. Da slipper du å lete gjennom Disk, OneDrive eller datamaskinen din når revisor, regnskapsfører eller andre spør etter sentrale dokumenter.

Forbedringer i vente for styrerommet i Adminflow
Vårt styrerom brukes daglig av mange av våre kunder. Det betyr at vi kontinuerlig får tilbakemeldinger og innspill på funksjonalitet som hadde gjort livet lettere. Dette har vi samlet over tid, samt supplert med intervjuer med et utvalg kunder slik at når vi nå setter i gang med arbeidet med å bygge nytt styrerom skal vi klare å gjøre styrerommet enda bedre.

Blant annet gjør vi det enklere å kalle direkte inn til møter fra Adminflow, samt lar deg lage agendaer (og gjenbruke dem), organisere generalforsamlinger og strukturere styrearbeidet ytterligere. Vi gleder oss til å dele mer informasjon så snart det er klart.

For mer informasjon om styrearbeid se artiklenene her:
Hva er viktig å tenke på ved styresammensetning
Hvordan og hvor ofte bør man holde styremøter
Styrearbeid - Elektronisk signering

Du kan også være interessert i disse

June 22, 2022
Hva er ligningsverdi og hvordan skal det rapporteres i skattemeldingen for private aksjonærer og holdingselskaper?

Ligningsverdien på aksjer er normalt forhåndsutfylt i skattemeldingen, men dette er ikke alltid tilfellet. Ta en titt på blogginnlegget vårt for å finne ut hva som gjelder for deg.

Les mer
June 14, 2022
Mappestruktur i Adminflow

Når selskapet bruker Adminflow har selskapet tilgang til et eget dokumentsenter. I utgangspunktet er det kun en mappe her: Styrerom. Denne mappen er det kun dem med tilgangsnivå Selskaps-admin og Styremedlemmer som ser. Det samme gjelder mappen Signerte dokumenter, som automatisk genereres når du signerer ditt første dokument.

Les mer
May 10, 2022
Styrearbeid: Spørsmål og svar om elektronisk signering

Styrearbeid krever en del innhenting av underskrifter til styreprotokoller og annet som krever underskrifter fra styremedlemmene. Dette kan være både tungvint og tidkrevende dersom det gjøres manuelt. Med elektronisk signering derimot kan man spare både tid og ressurser.

Les mer
March 28, 2022
Regjeringen vil gjøre det enklere å stifte aksjeselskap

Nærings- og fiskeridepartementet opplyser i pressemelding 24. februar at regjeringen foreslår nye regler som skal gjøre det enklere å stifte og registrere aksjeselskaper, allmennaksjeselskaper og filialer på nett, på tvers av hele EØS.

Les mer
March 21, 2022
Ny release i Adminflow

Vi har oppdatert Adminflow med nye funksjoner. Gjeldskonvertering i emisjoner, pålydende, redigerbart format i Altinn og import av Aksjonærregisteroppgaven.

Les mer
March 8, 2022
Hvilke regler må følges ved innkallelse til generalforsamling?

Alle aksjeselskaper har krav om å holde generalforsamling minimum en gang i året, innen seks måneder etter regnskapsårets utløp. I denne artikkelen har vi samlet reglene som må følges ved innkallingen.

Les mer
Stephen Øyhovden
September 30, 2024
5 min
Aksjer

Digitalt styrerom i Adminflow

Både daglig leder og styret har en rekke ansvarsområdet for å sørge for at selskapet drives ansvarlig og hensiktsmessig, samt at investorene ivaretas på en god måte. Det betyr at informasjon må flyte godt mellom ledelsen og styret, og at dette dokumenteres og lagres på en skikkelig måte. Et godt steg på veien er grundig styrearbeid, og i 2022 er det ingen grunn til å ikke løse dette digitalt.

Praktisk styrearbeid
Vårt inntrykk er at de fleste klarer seg med enkle løsninger for deling, signering og lagring – og det er nettopp dette vi har prioritert i Adminflow. Her kan du tilgjengeliggjøre dokumenter, be om gjennomlesning og kommentarer, samt be om signering (med Bank-ID) på de endelige dokumentene, som for eksempel en styremøteprotokoll.

Du kan alltid følge med på hvem som har gjort det du har bedt om, og vi (systemet) purrer automatisk for deg i intervallet du ber oss om. Det i seg selv er ikke så fantastisk, men det betyr at du slipper å printe, signere, scanne og sende dokumenter fram og tilbake på epost, eller å bruke (og kanskje også betale for) flere systemer.

Hvordan et digitalt styrerom kan modernisere og effektivisere styrearbeidet

Lagring og tilgjengeliggjøring
I tillegg til at du kan gjøre de lavpraktiske tingene rundt styrearbeidet på en enkel måte kan du også lagre dokumentene i Adminflow. Gjør du dette på en skikkelig måte har du alltid full kontroll på hvor den viktige formelle informasjonen ligger. Administrator, styret og andre du selv velger har alltid tilgang, uansett sted og tid – trygt og tilgjengelig.

Vi pleier å si at Adminflow er stedet for de ferdige dokumentene; styremøteunderlag, innkallinger, protokoller osv. Da slipper du å lete gjennom Disk, OneDrive eller datamaskinen din når revisor, regnskapsfører eller andre spør etter sentrale dokumenter.

Forbedringer i vente for styrerommet i Adminflow
Vårt styrerom brukes daglig av mange av våre kunder. Det betyr at vi kontinuerlig får tilbakemeldinger og innspill på funksjonalitet som hadde gjort livet lettere. Dette har vi samlet over tid, samt supplert med intervjuer med et utvalg kunder slik at når vi nå setter i gang med arbeidet med å bygge nytt styrerom skal vi klare å gjøre styrerommet enda bedre.

Blant annet gjør vi det enklere å kalle direkte inn til møter fra Adminflow, samt lar deg lage agendaer (og gjenbruke dem), organisere generalforsamlinger og strukturere styrearbeidet ytterligere. Vi gleder oss til å dele mer informasjon så snart det er klart.

For mer informasjon om styrearbeid se artiklenene her:
Hva er viktig å tenke på ved styresammensetning
Hvordan og hvor ofte bør man holde styremøter
Styrearbeid - Elektronisk signering

Du kan også være interessert i disse

Siste nytt: Vi holder deg oppdatert