Å bruke tid på å oppdatere selskapets investorer er en investering i deres relasjon. Gjennom å være proaktiv i dialogen, og gjerne også åpne for innspill, viser du at de er viktige for selskapet og at du setter pris på deres innspill. Dette er også en mulighet til å «markedsføre» selskapet mot egne interessenter – og at flere husker hva du driver med og hvorfor du er relevant er alltid fint.
God informasjonsflyt bidrar også til transparens og oversikt. Å skrive en investoroppdatering er en god mulighet til å gi investorer innblikk i utviklingen før de selv kjenner behovet for å spørre. På denne måten svarer du kanskje ut spørsmål som hadde kommet på et senere tidspunkt. Samtidig som du tvinger deg selv til å vurdere helheten når du oppsummerer til investorer, hvilket kan være en nyttig øvelse å gjennomføre fra tid til annen.
Å kommunisere mål og forventet utvikling til investorer bidrar også til forventninger. Du vil ansvarliggjøre selskapet og deg selv, hvilket kan bidra til et positivt forventningspress i hverdagen. Om du har tydelige mål og planer trenger du ikke nødvendigvis å holde dem for deg selv – kanskje sitter også noen av investorene med innsikt og kunnskap som kan hjelpe deg på veien?
"Å bruke tid på å oppdatere selskapets investorer er en investering i deres relasjon. Gjennom å være proaktiv i dialogen, og gjerne også åpne for innspill, viser du at de er viktige for selskapet og at du setter pris på deres innspill."
Hvordan oppdatere investorene?
Å holde investorene informert trenger ikke være vanskelig. I Adminflow kan du enkelt sende fellesmeldinger til alle investorer og gi dem mulighet til å svare og stille spørsmål direkte i tråden. Om du har rapporter eller dokumenter som skal leses kan du enten legge dem ved eller dele dem gjennom dokumentsenteret. Vi anbefaler sistnevnte eller en kombinasjon, slik at investorene enkelt finner fram til dokumenter ved en senere anledning.
Hva du velger å informere om velger du selv, men for å gjøre det enkelt for deg selv, og enkelt for investorene å følge med på, kan det være lurt å ha et relativt likt format hver gang, gjerne med noen nøkkeltall som er viktige for selskapet. En vanlig tabbe er at investorene kun hører fra selskapet når det går veldig bra eller når det går veldig dårlig, eller at de hører veldig lite/informasjonen de får inneholder ikke relevante detaljer. Et første steg kan kanskje være å høre med investorene hva de ønsker av informasjon om, og hvor ofte?
Uansett hvordan du velger å informere dine investorer oppfordrer vi til en proaktiv dialog – dette kan være nyttig for deg og vil definitivt være av verdi for dine investorer. Om du har spørsmål knyttet til investor kommunikasjon, eller hvordan du kan gjøre dette i Adminflow, må du gjerne ta kontakt på support@adminflow.no
Vi er glade for å kunngjøre en rekke spennende oppdateringer og forbedringer i vårt produkt for å gjøre din opplevelse enda bedre. Her er en oversikt over de nye funksjonene.
Les merAdminflow, en ledende leverandør av forenklet bedriftsadministrasjon, kunngjør Stefan Okstveit som ny Chief Operating Officer (COO). Med over 25 års erfaring som growth hacker og merkevarebygger, vil Okstveit spille en nøkkelrolle i utviklingen av Adminflows operasjonelle og kommersielle strategier.
Les merVi har ikke ligget på latsiden i sommer og har mange spennende nyheter å komme med. Her finner du en oversikt over de nyeste releasene vi har sluppet nå i august.
Les merKontraktshåndtering er en essensiell del av det administrative arbeidet i alle bedrifter, og med Adminflow kan du sikre en enklere, mer effektiv og ikke minst digitalisert kontraktshåndteringsprosess for din bedrift.
Les merI dagens moderne samfunn er åpenhet og gjennomsiktighet avgjørende for tillit mellom selskaper og deres interessenter. I Norge har Åpenhetsloven blitt innført for å sikre at større virksomheter opererer med høy grad av transparens. I dette blogginnlegget vil vi se nærmere på hvilke selskaper loven gjelder for og hvilke kriterier som må oppfylles.
Les merAdminflow har lenge vært populært for holdingsselskaper og andre enkle strukturer for rapportering av aksjonærregisteroppgave og lagring av viktige dokumenter. Nylig har vi sett at vi også i stadig økende grad er aktuelle for eiendomsselskaper med mange selskaper (eiendommer) i porteføljen.
Les merÅ bruke tid på å oppdatere selskapets investorer er en investering i deres relasjon. Gjennom å være proaktiv i dialogen, og gjerne også åpne for innspill, viser du at de er viktige for selskapet og at du setter pris på deres innspill. Dette er også en mulighet til å «markedsføre» selskapet mot egne interessenter – og at flere husker hva du driver med og hvorfor du er relevant er alltid fint.
God informasjonsflyt bidrar også til transparens og oversikt. Å skrive en investoroppdatering er en god mulighet til å gi investorer innblikk i utviklingen før de selv kjenner behovet for å spørre. På denne måten svarer du kanskje ut spørsmål som hadde kommet på et senere tidspunkt. Samtidig som du tvinger deg selv til å vurdere helheten når du oppsummerer til investorer, hvilket kan være en nyttig øvelse å gjennomføre fra tid til annen.
Å kommunisere mål og forventet utvikling til investorer bidrar også til forventninger. Du vil ansvarliggjøre selskapet og deg selv, hvilket kan bidra til et positivt forventningspress i hverdagen. Om du har tydelige mål og planer trenger du ikke nødvendigvis å holde dem for deg selv – kanskje sitter også noen av investorene med innsikt og kunnskap som kan hjelpe deg på veien?
"Å bruke tid på å oppdatere selskapets investorer er en investering i deres relasjon. Gjennom å være proaktiv i dialogen, og gjerne også åpne for innspill, viser du at de er viktige for selskapet og at du setter pris på deres innspill."
Hvordan oppdatere investorene?
Å holde investorene informert trenger ikke være vanskelig. I Adminflow kan du enkelt sende fellesmeldinger til alle investorer og gi dem mulighet til å svare og stille spørsmål direkte i tråden. Om du har rapporter eller dokumenter som skal leses kan du enten legge dem ved eller dele dem gjennom dokumentsenteret. Vi anbefaler sistnevnte eller en kombinasjon, slik at investorene enkelt finner fram til dokumenter ved en senere anledning.
Hva du velger å informere om velger du selv, men for å gjøre det enkelt for deg selv, og enkelt for investorene å følge med på, kan det være lurt å ha et relativt likt format hver gang, gjerne med noen nøkkeltall som er viktige for selskapet. En vanlig tabbe er at investorene kun hører fra selskapet når det går veldig bra eller når det går veldig dårlig, eller at de hører veldig lite/informasjonen de får inneholder ikke relevante detaljer. Et første steg kan kanskje være å høre med investorene hva de ønsker av informasjon om, og hvor ofte?
Uansett hvordan du velger å informere dine investorer oppfordrer vi til en proaktiv dialog – dette kan være nyttig for deg og vil definitivt være av verdi for dine investorer. Om du har spørsmål knyttet til investor kommunikasjon, eller hvordan du kan gjøre dette i Adminflow, må du gjerne ta kontakt på support@adminflow.no