Effektiv kontraktshåndtering med Adminflow

Effektiv kontraktshåndtering med Adminflow

Posted by:
Monica Eriksen
on
June 30, 2023

Kontraktshåndtering er en essensiell del av det administrative arbeidet i alle bedrifter, og med Adminflow kan du sikre en enklere, mer effektiv og ikke minst digitalisert kontraktshåndteringsprosess for din bedrift.

Å ha kontroll over kjøper- og leverandørkontrakter kan være en stadig utfordring. De fleste selskaper har langt flere kontrakter enn de er klar over. Disse kontraktene kan være skjult i innbokser, lokale filmapper, fellesmapper og er heller ikke sentralisert. Det er vanskelig å søke etter kontraktnr og vanskelig å finne kontrakten du leter etter.

Du må ofte lese gjennom hele kontrakten for å finne informasjonen du er på jakt etter. Forsøk å finne utløpsdatoen på leiekontrakten din i Kristiansand for eksempel. Med Adminflow har du alt dette lett tilgjengelig og den viktigste informasjonen er enkel å finne uten at du må lese over hele avtalen.

Dokumentasjon og informasjon kan gå tapt, og kontrakter blir fornyet uten at dere ønsker fornyelse. Dette kan føre til at teamet mangler viktig informasjon som trengs for å kunne lage effektive prognoser og opprettholde kostnadskontroll.

Digitalisering av kontraktshåndtering blir stadig viktigere, og med riktig system kan det være en game changer for din bedrift. Her er seks fordeler du får med det digitale kontraktshåndteringsverktøyet vi har utviklet i Adminflow:

  1. Sentralisert lagring og tilgang
    Med Adminflow kan alle kontrakter lagres på ett sted - i skyen. Den sentraliserte lagringen gjør det enkelt å organisere, indeksere og søke etter kontrakter når det er nødvendig. Du trenger ikke lenger å lete gjennom papirdokumenter eller ulike datalagringssystemer. Ved å ha alle kontraktene samlet på ett sted, kan alle berørte parter få tilgang til kontraktene og eventuelle tilhørende dokumenter uavhengig av hvor de befinner seg geografisk.
  2. Bedre kontroll og sporbarhet
    Adminflow gir organisasjoner bedre kontroll over kontraktsprosessen. Verktøyet sporer status, varsler om viktige hendelser og frister, og opprettholder en tydelig historikk. Dette gir bedre innsikt og oversikt over kontraktene, inkludert når de ble opprettet, endret, signert og fornyet. Med en fullstendig oversikt kan du effektivt styre kontraktenes livssyklus og sikre at alle trinnene blir fulgt opp i tide.
  3. Risikoreduksjon og etterlevelse
    Et sikkert digitalt kontraktshåndteringsvørktøy hjelper deg med å håndtere risiko og sikre etterlevelse av forskrifter, lover og kontraktsmessige forpliktelser. Verktøyet i Adminflow kan generere påminnelser om viktige frister, automatisere varslinger om fornyelser eller revisjoner, og sikre at all nødvendig informasjon og dokumentasjon er tilgjengelig for revisjoner og juridiske formål.
  4. Bedre samarbeid og kommunikasjon
    Adminflow muliggjør enklere samarbeid og kommunikasjon mellom ulike interessenter i kontraktsprosessen. Ved å tillate deling av kommentarer, notater og dokumenter kan verktøyet sikre at alle relevante parter er involvert og oppdatert i kontraktsforhandlinger og gjennomgang. Dette fremmer effektivt samarbeid og bidrar til å unngå misforståelser.
  5. Innsikt og rapportering
    Verktøyet i Adminflow kan generere rapporter basert på kontraktsdata. Dette gir innsikt i kontraktsporteføljen, som antall kontrakter, verdier, viktige vilkår og risikoområder. Slik data kan være nyttige for strategisk planlegging, beslutningstaking og evaluering av kontraktsytelse. Ved å ha tilgang til et slikt verktøy kan din bedrift bedre forstå egen kontraktsportefølje og ta informerte beslutninger.
  6. Effektivisering av arbeidsflyt
    Med Adminflow automatiseres og strømlinjeformes prosessen med opprettelse, godkjenning, signering og oppfølging av kontrakter. Verktøyet reduserer manuelle oppgaver, øker effektiviteten og minimerer muligheten for menneskelige feil. Ved å spare tid og ressurser kan organisasjoner fokusere på andre viktige oppgaver og oppnå bedre resultater.
Et sted for alle dine kontrakter


Med Adminflow på laget er det enkelt å lagre og tilgjengeliggjøre alle typer kontrakter på en sikker plattform, som forenkler prosessene, reduserer kostnader og gir bedre kontroll over kontraktsadministrasjonen. Med Adminflow kan virksomheter ta full kontroll over sin kontraktsadministrasjon og oppnå bedre resultater i dagens konkurranseutsatte marked.

Du kan også være interessert i disse

June 22, 2022
Hva er ligningsverdi og hvordan skal det rapporteres i skattemeldingen for private aksjonærer og holdingselskaper?

Ligningsverdien på aksjer er normalt forhåndsutfylt i skattemeldingen, men dette er ikke alltid tilfellet. Ta en titt på blogginnlegget vårt for å finne ut hva som gjelder for deg.

Les mer
June 14, 2022
Mappestruktur i Adminflow

Når selskapet bruker Adminflow har selskapet tilgang til et eget dokumentsenter. I utgangspunktet er det kun en mappe her: Styrerom. Denne mappen er det kun dem med tilgangsnivå Selskaps-admin og Styremedlemmer som ser. Det samme gjelder mappen Signerte dokumenter, som automatisk genereres når du signerer ditt første dokument.

Les mer
May 10, 2022
Styrearbeid: Spørsmål og svar om elektronisk signering

Styrearbeid krever en del innhenting av underskrifter til styreprotokoller og annet som krever underskrifter fra styremedlemmene. Dette kan være både tungvint og tidkrevende dersom det gjøres manuelt. Med elektronisk signering derimot kan man spare både tid og ressurser.

Les mer
March 28, 2022
Regjeringen vil gjøre det enklere å stifte aksjeselskap

Nærings- og fiskeridepartementet opplyser i pressemelding 24. februar at regjeringen foreslår nye regler som skal gjøre det enklere å stifte og registrere aksjeselskaper, allmennaksjeselskaper og filialer på nett, på tvers av hele EØS.

Les mer
March 21, 2022
Ny release i Adminflow

Vi har oppdatert Adminflow med nye funksjoner. Gjeldskonvertering i emisjoner, pålydende, redigerbart format i Altinn og import av Aksjonærregisteroppgaven.

Les mer
March 8, 2022
Hvilke regler må følges ved innkallelse til generalforsamling?

Alle aksjeselskaper har krav om å holde generalforsamling minimum en gang i året, innen seks måneder etter regnskapsårets utløp. I denne artikkelen har vi samlet reglene som må følges ved innkallingen.

Les mer