Effektiv kontraktshåndtering med Adminflow

Effektiv kontraktshåndtering med Adminflow

Posted by:
Monica Eriksen
on
June 30, 2023

Kontraktshåndtering er en essensiell del av det administrative arbeidet i alle bedrifter, og med Adminflow kan du sikre en enklere, mer effektiv og ikke minst digitalisert kontraktshåndteringsprosess for din bedrift.

Å ha kontroll over kjøper- og leverandørkontrakter kan være en stadig utfordring. De fleste selskaper har langt flere kontrakter enn de er klar over. Disse kontraktene kan være skjult i innbokser, lokale filmapper, fellesmapper og er heller ikke sentralisert. Det er vanskelig å søke etter kontraktnr og vanskelig å finne kontrakten du leter etter.

Du må ofte lese gjennom hele kontrakten for å finne informasjonen du er på jakt etter. Forsøk å finne utløpsdatoen på leiekontrakten din i Kristiansand for eksempel. Med Adminflow har du alt dette lett tilgjengelig og den viktigste informasjonen er enkel å finne uten at du må lese over hele avtalen.

Dokumentasjon og informasjon kan gå tapt, og kontrakter blir fornyet uten at dere ønsker fornyelse. Dette kan føre til at teamet mangler viktig informasjon som trengs for å kunne lage effektive prognoser og opprettholde kostnadskontroll.

Digitalisering av kontraktshåndtering blir stadig viktigere, og med riktig system kan det være en game changer for din bedrift. Her er seks fordeler du får med det digitale kontraktshåndteringsverktøyet vi har utviklet i Adminflow:

  1. Sentralisert lagring og tilgang
    Med Adminflow kan alle kontrakter lagres på ett sted - i skyen. Den sentraliserte lagringen gjør det enkelt å organisere, indeksere og søke etter kontrakter når det er nødvendig. Du trenger ikke lenger å lete gjennom papirdokumenter eller ulike datalagringssystemer. Ved å ha alle kontraktene samlet på ett sted, kan alle berørte parter få tilgang til kontraktene og eventuelle tilhørende dokumenter uavhengig av hvor de befinner seg geografisk.
  2. Bedre kontroll og sporbarhet
    Adminflow gir organisasjoner bedre kontroll over kontraktsprosessen. Verktøyet sporer status, varsler om viktige hendelser og frister, og opprettholder en tydelig historikk. Dette gir bedre innsikt og oversikt over kontraktene, inkludert når de ble opprettet, endret, signert og fornyet. Med en fullstendig oversikt kan du effektivt styre kontraktenes livssyklus og sikre at alle trinnene blir fulgt opp i tide.
  3. Risikoreduksjon og etterlevelse
    Et sikkert digitalt kontraktshåndteringsvørktøy hjelper deg med å håndtere risiko og sikre etterlevelse av forskrifter, lover og kontraktsmessige forpliktelser. Verktøyet i Adminflow kan generere påminnelser om viktige frister, automatisere varslinger om fornyelser eller revisjoner, og sikre at all nødvendig informasjon og dokumentasjon er tilgjengelig for revisjoner og juridiske formål.
  4. Bedre samarbeid og kommunikasjon
    Adminflow muliggjør enklere samarbeid og kommunikasjon mellom ulike interessenter i kontraktsprosessen. Ved å tillate deling av kommentarer, notater og dokumenter kan verktøyet sikre at alle relevante parter er involvert og oppdatert i kontraktsforhandlinger og gjennomgang. Dette fremmer effektivt samarbeid og bidrar til å unngå misforståelser.
  5. Innsikt og rapportering
    Verktøyet i Adminflow kan generere rapporter basert på kontraktsdata. Dette gir innsikt i kontraktsporteføljen, som antall kontrakter, verdier, viktige vilkår og risikoområder. Slik data kan være nyttige for strategisk planlegging, beslutningstaking og evaluering av kontraktsytelse. Ved å ha tilgang til et slikt verktøy kan din bedrift bedre forstå egen kontraktsportefølje og ta informerte beslutninger.
  6. Effektivisering av arbeidsflyt
    Med Adminflow automatiseres og strømlinjeformes prosessen med opprettelse, godkjenning, signering og oppfølging av kontrakter. Verktøyet reduserer manuelle oppgaver, øker effektiviteten og minimerer muligheten for menneskelige feil. Ved å spare tid og ressurser kan organisasjoner fokusere på andre viktige oppgaver og oppnå bedre resultater.
Et sted for alle dine kontrakter


Med Adminflow på laget er det enkelt å lagre og tilgjengeliggjøre alle typer kontrakter på en sikker plattform, som forenkler prosessene, reduserer kostnader og gir bedre kontroll over kontraktsadministrasjonen. Med Adminflow kan virksomheter ta full kontroll over sin kontraktsadministrasjon og oppnå bedre resultater i dagens konkurranseutsatte marked.

Du kan også være interessert i disse

February 21, 2022
Styret og daglig leders erstatningsansvar

Har du fått tilbud om å påta deg et styreverv? Dette kan være en spennende rolle, men det er viktig å være klar over hvilket ansvar som følger med. Da styremedlemmer og daglig leder kan bli holdt personlig ansvarlig dersom selskapet går konkurs.

Les mer
January 24, 2022
Hva er viktig å tenke på ved styresammensetning?

Styret er selskapets øverste ledelse og har til oppgave å forvalte og styre selskapet. Alle aksjeselskaper er pålagt å ha et styre, men hvordan velger man den beste sammensetningen av styremedlemmer?

Les mer
January 12, 2022
Reglene for å gjennomføre en generalforsamling

Generalforsamlingen er den øverste myndigheten i selskapet. Det er styret som innkaller og selskapets aksjonærer som har møte- og stemmerett. Vi har satt sammen en oversikt på det du må huske på ved gjennomføring av generalforsamling.

Les mer
December 20, 2021
Fordeler og ulemper med rettet emisjon vs fortrinnsemisjon

Ved emisjon må selskapet avklare om det skal gjennomføres i form av en fortrinnsemisjon (hvor alle aksjonærer får tilbud om å tegne aksjer, jf. Allmennaksjeloven) eller som en rettet emisjon (hvor en spesifikk gruppe interne eller eksterne aksjonærer får tilbud om å tegne aksjer).

Les mer
December 15, 2021
Hva er en emisjon og hvorfor gjennomføres det?

Dersom et aksjeselskap har behov for mer penger kan de velge å selge flere aksjer. Selskapet utsteder da nye aksjer som selges til investorer og på den måten får selskapet tilført frisk egenkapital.

Les mer
November 18, 2021
Hvordan og hvor ofte bør man holde styremøter?

Godt styrearbeid handler om at styret samarbeider for å ivareta sine oppgaver på en god måte. Styret har ansvar for oppgaver som blant annet ledelsesutøvelsen, strategi og planer, forvaltningen av selskapet, forsvarlig organisering, egenkapital, likviditet og risiko.

Les mer